Kundservice lokaler

KUNDSERVICE 08-5624 8740
kl. 8.00 – 11.30

Övrig kontorstid tar växeln akuta ärenden och meddelanden.

Saknar du din avi? Se längst ner på sidan.

Akuta ärenden efter kontorstid?
Ring fastighetsjouren på 08-5824 0794 (för till exempel: strömmande vatten, stigande avlopp, strömlöst i hela fastigheten)

BESÖKSTIDER I  BRO OCH KUNGSÄNGEN:

Mån – fre 8:00 – 11:30 samt torsdagar 16:30 – 19:00
Boka gärna ett besök i förväg så att du får träffa rätt person.

MAIL BRO: kundservice.bro [a] ubh.se
MAIL KUNGSÄNGEN: kundservice.kungsangen [a] ubh.se

Via kundservice kommer du i kontakt med följande:

BOVÄRDAR/FASTIGHETSSKÖTARE samt FÖRVALTARE
Felanmälan som vi kan hjälpa dig med: Vatten, Värme, Ventilation, Fastigheten samt ytor runt om.
Bovärden kan kanalisera frågorna vidare till rätt person hos Upplands-Brohus, om du inte vet vem du ska kontakta.
Våra förvaltare har hand om och följer upp besiktningar vid överlåtelse, störningsärenden samt frågor kring ombyggnationer.

FÖRVALTNINGSCHEF
Ansvarar för våra bostäder och kommersiella lokaler
Håkan Örnelius
MAIL: Se ovan.

UTHYRNING
Ansvarar för uthyrning, överlåtelse, kontraktsskrivning och avifrågor
Susanne Dexenius
MAIL: lokaler [a] ubh.se

Se mer info om lediga lokaler och överlåta lokal. Se här: >> 


Centrumledare i Bro Centrum?
Samordning av aktiviteter och marknadsföring etc.
08-5624 8740 Cia Ekberg
Centrumledare [a] ubh.se


Hitta din avi

Hämta din egen hyresavi själv:

  • Mina sidor:
    Du kan alltid logga in på Mina sidor via en dator och skriva ut en avi. På mina sidor hittar du även en historik med äldre avier.
    För att logga in välj raden Avi i inloggningsrutan du hittar via länken nedan.
    Klicka här så kommer du till sidan för Mina sidor >>
    Du använder ditt organisations- eller personnummer, det som står på hyresavtalet, samt en tidigare OCR referens på en tidigare hyresavi för att logga in.
    När du väl är inne bör du ändra ditt användarnamn och lösenord. Allt för att du enkelt skall kunna logga in till Mina Sidor eller använda appen. Information om dina avier hittar du längst ner på sidan till vänster.
  • Ha koll på dina avier och din betalningshistorik via vår app:
    Du laddar ner vår app till din smartphone eller surfplatta. Fungerar både på Android och Iphone. Här kan du se dina hyresavier och historiken på dina betalningar.
    Appen heter ”AB Upplands-Brohus bostadsapp”, även för dig som är lokalhyresgäst. Du loggar in med ditt nya användarnamn och lösenord. Se ovan.
    Här finns en manual >>

 

Betala med Autogiro eller få avin digitalt varje månad:

  • Autogiro *
    Via din internetbank kan du enkelt beställa autogiro. Pengarna dras då automatiskt på sista betalningsdagen. Sök efter ”AB Upplands-Brohus” som leverantör.
  • E-faktura som skickas till din internetbank:
    Detta beställer du också via din internetbank. Avin dyker då upp som ett dokument på din internetbank vid samma tidpunkt som den skulle ha kommit på papper med posten.
    Du måste själv aktivera den och lägga den för betalning varje månad, för att den ska bli betald.
  • Få avin via mail varje månad:
    Beställ detta via lokaler [a] ubh.se
    Uppge ditt företagsnamn, ditt telefonnummer och den mailadress du vill att vi ska sända din avi till.
    Avin dyker då upp som ett mail med en bifogad fil vid samma tidpunkt som den skulle ha kommit på papper med posten.

Räkna med att ovanstående beställningar tar 1 – 2 månader innan de fungerar, så håll extra koll på att hyran dras från ditt konto om du beställt autogiro eller att den dyker upp som en e-faktura på din internetbank eller till din inkorg som ett mail, de första månaderna. Glöm inte att även kontrollera skräpposten om du saknar mailet. 

OBS! Du måste alltid betala din hyra i tid oavsett om du fått avin eller ej.

Har du frågor?
Ring 08-5624 8740. Be att få tala med Susanne Dexenius eller maila lokaler [a] ubh.se

 

* Du kan också ladda ner en autogiroblankett och skicka in den till oss. Detta tar då lite längre tid än om du gör det själv via din Internetbank.

Autogiroblanketten >>